2024.03.23. 12:42:06
A vállalkozásunk vagy közéleti tevékenységünk Facebook oldalát általában személyes profilunkról tudjuk kezelni, mint adminisztrátor. Ha valaki feltöri a személyes profilunkat, akkor természetes, hogy átveszi az irányítást a Facebook oldalunk fölött is. Ezt eddig mindenki tudja. A meglepetést az szokta okozni...
2023.09.12. 11:14:43
Sajnos ma már szinte nincs olyan weboldal, honlap, aminek a biztonságos üzemeltetéséhez ne lenne szükség valamilyen jogi dokumentumra. Különösen igaz ez a webáruházakra, melyek nem működhetnek ÁSZF nélkül. De egy egyszerű cégbemutató weboldalnak is könnyen szüksége lehet a GDPR-nek megfelelő adatkezelési tájékoztatóra és gyakorlatra, ha bármilyen személyes adatot kezel. Ráadásul ezeket a dokumentumokat rendszeresen frissíteni kell, mert a jogszabályok folyton változnak. Erre a problémakörre találtunk egy olcsó és egyszerű megoldást.
2021.10.10. 19:48:19
Ideális esetben egyszerre indítjuk a SEO-t a Google Ads-nak (korábban Google Adwords-nek) nevezett hirdetésekkel. Ennek megvannak a praktikus okai, de vannak olyan esetek, amikor mégis úgy döntünk, hogy egyik módszert előrébb helyezzük, és ennek is praktikus okai vannak.
2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
A hatékony weblapkészítés koncepciója
2010.05.11. 00:16:35

Bevezetés

Előbb-utóbb szinte minden vállalkozás életében eljön a weblapkészítés ideje. Miután megszületett a döntés, valahogy hozzá kell kezdeni a megvalósításhoz. Látszólag egyszerű a feladat: foglaljuk össze, hogy nagyjából mire van szükségünk, aztán kérjünk árajánlatot néhány weblapkészítő cégtől. A legtöbben így állnak hozzá. Ekkor még nem tudják, hogy a vállalkozás internetes sikere, vagy sikertelensége, milyen nagyon függ a helyes tervezéstől. Sok bosszúságtól, pénzkidobástól, fölösleges idő és energia ráfordítástól kíméli meg magát az, aki már az elejétől kezdve gondosan megtervezett koncepció szerint építi cége online megjelenését. Ehhez kíván segítségül szolgálni ez az írás.

Tisztázzuk a célokat!

Egy vállalkozás weboldalának alapvetően 3 fő célja lehet: bemutatás, arculatfejlesztés, eladás. Ezek a célok a legtöbb honlapnál együtt vannak jelen. Valószínűleg, mi sem szeretnénk lemondani egyikről sem. A helyes koncepció kialakításához, mégis választanunk kell egyet, amit a többi elé helyezünk. Vegyük őket sorra! 

Ha a készítendő weblap elsődleges célja, vállalkozásunk, szolgáltatásaink bemutatása, akkor a legfontosabb a helyes szerkezeti felépítés, az átláthatóság, és a jól megfogalmazott szöveges tartalom. Minden más: a dizájn, vagy a weboldal esetleges programjai, csak ezután következnek. 

Ha viszont elsősorban cégünk arculatát szeretnénk weboldalunkon keresztül fejleszteni, akkor a dizájn kerül az első helyre, és a kitűnő megjelenés oltárán, valamelyest feláldozható a következetesség, és az átláthatóság. 

Végül, ha honlapunk legfontosabb célja az eladás, akkor az eladni kívánt termék vagy szolgáltatás helyzetbe hozása kell legyen az első helyen, függetlenül attól, hogy közvetlen értékesítésről (webáruház) vagy termék bemutatásról van e szó. Ilyenkor mind a dizájnt, mind pedig a weblap struktúráját úgy kell kialakítani, hogy a látogatót az árucikkekhez vezesse, figyelmét azokra összpontosítsa.

Határozzuk meg a célközönséget!

Nők, férfiak, gyerekek, fiatalok, idősek, üzletemberek, diákok? Kiket akarunk megszólítani, kiknek akarunk eladni? Ez egy olyan szempont, amelyet a weblapkészítés minden fázisában figyelembe kell venni. Ahhoz hogy honlapunk ne taszítsa, hanem vonzza a célközönséget, annak megfelelő nyelvezettel, dizájnnal, színösszeállítással (erről bővebben itt) stb... kell rendelkeznie.

Legyen elképzelésünk a dizájnról!

A szépségnél szubjektívebb fogalom nem nagyon van. Ezért, ha azt várjuk a weblapkészítőtől, hogy mindenféle támpont nélkül, olyan weboldalt készítsen, ami nekünk véletlenül pont tetszeni fog, akkor két dolgot tehet. Szerencsésebb esetben, nem vállalja a munkát, sok bosszúságtól megkímélve ezzel saját magát, és a megbízót is. Rosszabb esetben viszont megpróbálja, és ilyenkor nagyon kicsi az esély arra, hogy a vége ne egy csúnya harag legyen a megbízóval. 

A helyes az, ha megpróbáljuk minél pontosabban meghatározni, hogy mi tetszene nekünk. Leírhatjuk szövegesen is, vagy képszerkesztő segítségével, vagy kereshetünk olyan honlapokat az interneten, amelyek közel állnak elképzelésünkhöz. Ha hiába próbálkozunk, semmilyen elképzelésünk nincsen, akkor is van megoldás. A sablon használata. Viszonylag alacsony áron, több százezer sablon található az interneten, számtalan témában. Ezek nagy száma, és az átalakítás lehetősége miatt nem kell attól tartanunk, hogy ugyan olyan weboldallal találkozunk, mint a miénk, vagy hogy valaki felismeri, hogy sablont használtunk.

Határozzuk meg a keresőoptimalizáláshoz való viszonyt!

Hosszabb távon, elfogadható áron, magas látogatottságot csak keresőoptimalizálással lehet elérni. (erről bővebben itt) A fent felsorolt három cél (bemutatás, arculatfejlesztés, eladás) közül, bármelyik legyen az első helyen, mindenképpen fontos, hogy minél több emberhez jusson el a honlapunk. Tehát fontos a keresőoptimalizálás. A kérdés csak az, hogy mennyire. Ezt azért nagyon fontos előre tisztáznunk, mert a keresőoptimalizálás költségei, és sikerei nagymértékben függnek a weblapkészítés során alkalmazott eszközöktől. Vannak olyan programozási nyelvek, tartalomkezelő rendszerek, amelyek megnehezítik a keresőoptimalizáló dolgát, mert a keresőmotorok (Google, Yahoo, MSN stb...) nehezebben, vagy egyáltalán nem tudják őket értelmezni. Szélsőséges esetben, az is előfordul, hogy a hatékony keresőoptimalizáláshoz, át kell programozni az oldalt. Óriási pénzkidobás. Ne essünk bele abba a csapdába, amibe a weblap készíttetők 90%-a. Ha fontos a keresőoptimalizálás, akkor először ne weboldal készítőt keressünk, hanem válasszuk ki a megfelelő keresőoptimalizáló szakembert, hogy aztán a weblap készíttetése már az ő tanácsainak megfelelően történjen.

Határozzuk meg a költségkeretet!

Ebből a szempontból, a weblapkészítés, és a keresőoptimalizálás olyan, mint az egészségügy. Nincs az a pénz, amit ne lehetne hasznosan elkölteni. Készíttethetünk weboldalt több millió forintos animációkkal, vagy kerülhetünk első oldalra, országosan a "szállás" kulcsszóra, szintén milliós nagyságrendű összegekért. De néhány száz, sőt néhány tíz ezer forintos ráfordítással is készíttethetünk igényes, és sikeres weblapot. Ehhez nagyon fontos a prioritások helyes megválasztása, amiről ez az egész bejegyzés szól.
© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>