Miskolctapolca információs weboldal készítése Myhusite Közősségi portál készítése Ruhás webáruház készítése Sajóinvest Kft. céges honlap készítése Sport-Bau Trade Kft. weblapkészítés Miskolc
 

Professzionális weblapkészítés - keresőoptimalizálás

 
Weblapkészítő, keresőoptimalizálás tanácsadó: 00-36/20-521-42-24

A Google és a manipulátorok

Bevezetés

Abban, hogy kiválasszuk a megfelelő kereső optimalizáló céget, sokat segíthet, ha ismerjük a másik főszereplőt is. A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO (Search Engine Optimization) igazából 2 szereplős játék. A Google és a kereső optimalizáló. Persze lényeges az is, hogy milyen a weboldalunk, mit árulunk, milyenek vagyunk mi magunk, milyen a konkurencia stb.., de csak abból a szempontból, hogy mi történik az oldalunkra érkező látogatóval. A keresőoptimalizálás szempontjából viszont ezek csak mellékkörülmények, hiszen annak célja kizárólag a keresőkben elért jó helyezés. Nem sokkal ezelőtt még magát a weboldalt is besorolhattuk volna harmadik szereplőként, hiszen annak tartalma nagyon fontos a jó helyezéshez, de ma már egy valamire való keresőoptimalizáló cég, szükség esetén átalakítja a tartalmat, vagy akár teljes egészében újat ír, hogy megfeleljen a célnak. Tehát két szereplő. Az egyiket megválaszthatjuk, a másikat nem. A Google-t nem tudjuk lecserélni, de megismerni annál inkább.

A Google céljai

Egyszerű a dolgunk. Képzeljük magunkat a Google helyébe. Na jó, talán mégsem olyan egyszerű, de itt egy kis segítség. A legsikeresebbek vagyunk a magunk területén, elértük legfőbb célunkat, meghódítottuk az internetet, ami a legnagyobb gazdasági szektor. Ha ilyen helyzetben találnánk magunkat, vajon mi lenne a célunk ezután? Valószínűleg az, hogy megőrizzük az elért pozíciónkat. A Google esetében ehhez 2 dolog szükséges. Az egyik, hogy megőrizze vezető szerepét az interneten, a másik pedig, hogy az internet megőrizze vezető szerepét a gazdasági életben.

Nézzük az elsőt. Egy keresőről van szó, amit az emberek arra használnak, hogy megtalálják, amire szükségük van. A felhasználó annál elégedettebb, minél hatékonyabban (gyorsabban, könnyebben) tud keresni. Ehhez az kell, hogy beírt szavaira olyan találatokat kapjon, amelyek a legnagyobb valószínűséggel tartalmazzák azt az információt, amire szüksége van. Ha ebben a konkurens kereső, rendszeresen jobbnak mutatkozik, akkor azt fogja használni, annak lesz nagyobb a látogatottsága, az tudja jobban értékesíteni reklámfelületeit stb.. Konkurencia pedig itt is van bőven (lásd: MSN, Yahoo stb...). A találatok minőségéről minden esetben egy algoritmus gondoskodik. Ez dönti el, hogy mely oldalak kerülnek előrébb, és melyek hátrább. A lényeg, hogy jól döntsön és olyan weblapok kerüljenek az első oldalra, amelyek kielégítik a felhasználó igényeit. Ehhez meg kell hogy tudjon birkózni a manipulátorok mesterkedéseivel. A manipulátorok célja, hogy elhitessék az algoritmussal az általuk optimalizált weboldalról, hogy értékesebb mint valójában vagyis, hogy érdemes előre helyezni, mert a felhasználó nagy valószínűséggel meg lesz vele elégedve. Könnyen belátható, hogy ez mennyire káros a Google számára, és érthető, hogy védekezik ellene. Ezt azért fontos tudnunk, nehogy weboldalunk, akár véletlenül is áldozatául essen a Google védelmi rendszerének.

Az említett másik cél, az internet vezető szerepének a megőrzése. Egy sport analógiával élve könnyebben beleélhetjük magunkat a Google helyzetébe, ha visszaemlékszünk pár évvel ezelőttre, amikor felvetődött, hogy a vízilabda kikerül az olimpiai sportágak közül. Ugye milyen rossz lenne? Van egy sport, amiben mi vagyunk a legjobbak és ez a teljesítményünk egyszer csak sokkal kevesebbet érne. Vannak olyan vészjósló előrejelzések az internet jövőjével kapcsolatban, hogy valamiért megszűnik, tönkre megy, használhatatlanná válik. Ezek a forgatókönyvek nagyrészt arra hivatkoznak, hogy az internetet egyre jobban elárasztja a szemét, vagyis a használhatatlan tartalom, és ez folyamatosan nehezíti a használatát. Ezt mindenki tapasztalhatja nap mint nap, aki internetet használ. Érthető tehát, hogy ezt is igyekszik megakadályozni a Google, amely manapság, mint az internet legnagyobb vállalata, egyfajta online rendőrség szerepe felé tendál.

Black Hat vagy White Hat

Az eddigiekből kiderül, hogy két módszerrel végezhető a keresőoptimalizálás. A Google iránymutatásainak (itt elérhető) betartásával, amit angolul White Hat (fehér kalap) módszernek neveznek, vagy a Google keresési algoritmusának manipulálásával. Ez utóbbi a Black Hat (fekete kalap) módszer.

A Black Hat keresőoptimalizálók számára trükkök széles tárháza áll rendelkezésre. Ilyenek például a felhasználók számára láthatatlanná tett szövegek, az irreleváns kulcsszavak használata, a tartalomlopás más weblapokról, a linkvásárlás, és még sorolhatnám pitymallatig, de felesleges, mert a lényeg, hogy ezek nagy részét a Google ma már pillanatokon belül kiszúrja. Néhány évvel ezelőtt, még jobb eredményeket érhettek el ezek az optimalizálók, amikor még nem volt olyan nagy a verseny és a Google nem tulajdonított neki akkora jelentőséget. Ma az történik, hogy ha manipulációt tapasztal a Google, valamilyen büntetést alkalmaz, függően a manipuláció mértékétől. Ilyen büntetések lehetnek a 30 hellyel hátrább helyezés, a page rank (egy speciális érték a kereső szemében) csökkentése vagy akár a weboldal teljes kitiltása a Google keresőjéből. A szankciók egyre szigorúbbak, és sajnos most már elég gyakran előfordul, hogy nem szándékos manipulációért is komoly büntetést kapnak weboldalak. A törvény nem ismerete itt sem mentesít a betartás alól.

Ezért fontos, hogy ha úgy döntünk, javítani akarjuk az eredményeinket, azt bízzuk olyas valakire, aki referenciákkal tudja bizonyítani, hogy jártas a témában. Ha erre nincs pénzünk, akkor a legjobb, ha teljesen figyelmen kívül hagyjuk a keresőoptimalizálást és mindent úgy csinálunk, mintha nem is léteznének keresők. Így van ugyanis a legtöbb esélyünk arra, hogy weboldalunkkal ne sértsünk meg semmilyen irányelvet, és legalább valamilyen helyen szerepeljünk a keresőkben.
 

Avasweb Blog

Értékes információk, hírek, tanácsok a keresőoptimalizálás és a weboldal készítés területén.

---

2017-01-27

A tökéletes jelszó
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.

tovább...

---

2015-10-04

2 tipp a Facebook hirdetésekhez
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.

tovább...

---

2014-03-04

Telefonos ajánlatok II.
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést (akkor is ha már van :-)). Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.

tovább...

---

2013-06-26

Mobil honlapkészítés
Ha egy honlapknak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet vagy vásárlót. Ez pedig egy nagyon gyorsan növekvő felhasználói kör.

tovább...

---

2012-12-18

Keresőoptimalizálás röviden

A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.

tovább...

---

2012-09-13

Honlap és webáruház jog

Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.

tovább...

---

2011-11-16

Látogatottság növelés

Tanácsok honlap tulajdonosok számára. Hogy ne fizessen olyan szolgáltatásért, aminek semmi haszna.

tovább...

---

2011-05-29

A Google büntetésekről

A weblapkészítő érdekei bizonyos szempontból sokszor ellentétesek a Google érdekeivel, így utóbbi, büntetésekkel igyekszik rászorítani előbbit a neki megfelelő magatartásra.

tovább...

Régebbi bejegyzések...

 
Pe tasak Miskolc | Szállás Miskolc | Drótfonat, vadháló