2024.03.23. 12:42:06
A vállalkozásunk vagy közéleti tevékenységünk Facebook oldalát általában személyes profilunkról tudjuk kezelni, mint adminisztrátor. Ha valaki feltöri a személyes profilunkat, akkor természetes, hogy átveszi az irányítást a Facebook oldalunk fölött is. Ezt eddig mindenki tudja. A meglepetést az szokta okozni...
2023.09.12. 11:14:43
Sajnos ma már szinte nincs olyan weboldal, honlap, aminek a biztonságos üzemeltetéséhez ne lenne szükség valamilyen jogi dokumentumra. Különösen igaz ez a webáruházakra, melyek nem működhetnek ÁSZF nélkül. De egy egyszerű cégbemutató weboldalnak is könnyen szüksége lehet a GDPR-nek megfelelő adatkezelési tájékoztatóra és gyakorlatra, ha bármilyen személyes adatot kezel. Ráadásul ezeket a dokumentumokat rendszeresen frissíteni kell, mert a jogszabályok folyton változnak. Erre a problémakörre találtunk egy olcsó és egyszerű megoldást.
2021.10.10. 19:48:19
Ideális esetben egyszerre indítjuk a SEO-t a Google Ads-nak (korábban Google Adwords-nek) nevezett hirdetésekkel. Ennek megvannak a praktikus okai, de vannak olyan esetek, amikor mégis úgy döntünk, hogy egyik módszert előrébb helyezzük, és ennek is praktikus okai vannak.
2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
A Google és a manipulátorok
2010.02.10 11:04:04

Bevezetés

Abban, hogy kiválasszuk a megfelelő kereső optimalizáló céget, sokat segíthet, ha ismerjük a másik főszereplőt is. A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO (Search Engine Optimization) igazából 2 szereplős játék. A Google és a kereső optimalizáló. Persze lényeges az is, hogy milyen a weboldalunk, mit árulunk, milyenek vagyunk mi magunk, milyen a konkurencia stb.., de csak abból a szempontból, hogy mi történik az oldalunkra érkező látogatóval. A keresőoptimalizálás szempontjából viszont ezek csak mellékkörülmények, hiszen annak célja kizárólag a keresőkben elért jó helyezés. Nem sokkal ezelőtt még magát a weboldalt is besorolhattuk volna harmadik szereplőként, hiszen annak tartalma nagyon fontos a jó helyezéshez, de ma már egy valamire való keresőoptimalizáló cég, szükség esetén átalakítja a tartalmat, vagy akár teljes egészében újat ír, hogy megfeleljen a célnak. Tehát két szereplő. Az egyiket megválaszthatjuk, a másikat nem. A Google-t nem tudjuk lecserélni, de megismerni annál inkább.

A Google céljai

Egyszerű a dolgunk. Képzeljük magunkat a Google helyébe. Na jó, talán mégsem olyan egyszerű, de itt egy kis segítség. A legsikeresebbek vagyunk a magunk területén, elértük legfőbb célunkat, meghódítottuk az internetet, ami a legnagyobb gazdasági szektor. Ha ilyen helyzetben találnánk magunkat, vajon mi lenne a célunk ezután? Valószínűleg az, hogy megőrizzük az elért pozíciónkat. A Google esetében ehhez 2 dolog szükséges. Az egyik, hogy megőrizze vezető szerepét az interneten, a másik pedig, hogy az internet megőrizze vezető szerepét a gazdasági életben. 

Nézzük az elsőt. Egy keresőről van szó, amit az emberek arra használnak, hogy megtalálják, amire szükségük van. A felhasználó annál elégedettebb, minél hatékonyabban (gyorsabban, könnyebben) tud keresni. Ehhez az kell, hogy beírt szavaira olyan találatokat kapjon, amelyek a legnagyobb valószínűséggel tartalmazzák azt az információt, amire szüksége van. Ha ebben a konkurens kereső, rendszeresen jobbnak mutatkozik, akkor azt fogja használni, annak lesz nagyobb a látogatottsága, az tudja jobban értékesíteni reklámfelületeit stb.. Konkurencia pedig itt is van bőven (lásd: MSN, Yahoo stb...). A találatok minőségéről minden esetben egy algoritmus gondoskodik. Ez dönti el, hogy mely oldalak kerülnek előrébb, és melyek hátrább. A lényeg, hogy jól döntsön és olyan weblapok kerüljenek az első oldalra, amelyek kielégítik a felhasználó igényeit. Ehhez meg kell hogy tudjon birkózni a manipulátorok mesterkedéseivel. A manipulátorok célja, hogy elhitessék az algoritmussal az általuk optimalizált weboldalról, hogy értékesebb mint valójában vagyis, hogy érdemes előre helyezni, mert a felhasználó nagy valószínűséggel meg lesz vele elégedve. Könnyen belátható, hogy ez mennyire káros a Google számára, és érthető, hogy védekezik ellene. Ezt azért fontos tudnunk, nehogy weboldalunk, akár véletlenül is áldozatául essen a Google védelmi rendszerének. 

Az említett másik cél, az internet vezető szerepének a megőrzése. Egy sport analógiával élve könnyebben beleélhetjük magunkat a Google helyzetébe, ha visszaemlékszünk pár évvel ezelőttre, amikor felvetődött, hogy a vízilabda kikerül az olimpiai sportágak közül. Ugye milyen rossz lenne? Van egy sport, amiben mi vagyunk a legjobbak és ez a teljesítményünk egyszer csak sokkal kevesebbet érne. Vannak olyan vészjósló előrejelzések az internet jövőjével kapcsolatban, hogy valamiért megszűnik, tönkre megy, használhatatlanná válik. Ezek a forgatókönyvek nagyrészt arra hivatkoznak, hogy az internetet egyre jobban elárasztja a szemét, vagyis a használhatatlan tartalom, és ez folyamatosan nehezíti a használatát. Ezt mindenki tapasztalhatja nap mint nap, aki internetet használ. Érthető tehát, hogy ezt is igyekszik megakadályozni a Google, amely manapság, mint az internet legnagyobb vállalata, egyfajta online rendőrség szerepe felé tendál.

Black Hat vagy White Hat

Az eddigiekből kiderül, hogy két módszerrel végezhető a keresőoptimalizálás. A Google iránymutatásainak (itt elérhető) betartásával, amit angolul White Hat (fehér kalap) módszernek neveznek, vagy a Google keresési algoritmusának manipulálásával. Ez utóbbi a Black Hat (fekete kalap) módszer. 

A Black Hat keresőoptimalizálók számára trükkök széles tárháza áll rendelkezésre. Ilyenek például a felhasználók számára láthatatlanná tett szövegek, az irreleváns kulcsszavak használata, a tartalomlopás más weblapokról, a linkvásárlás, és még sorolhatnám pitymallatig, de felesleges, mert a lényeg, hogy ezek nagy részét a Google ma már pillanatokon belül kiszúrja. Néhány évvel ezelőtt, még jobb eredményeket érhettek el ezek az optimalizálók, amikor még nem volt olyan nagy a verseny és a Google nem tulajdonított neki akkora jelentőséget. Ma az történik, hogy ha manipulációt tapasztal a Google, valamilyen büntetést alkalmaz, függően a manipuláció mértékétől. Ilyen büntetések lehetnek a 30 hellyel hátrább helyezés, a page rank (egy speciális érték a kereső szemében) csökkentése vagy akár a weboldal teljes kitiltása a Google keresőjéből. A szankciók egyre szigorúbbak, és sajnos most már elég gyakran előfordul, hogy nem szándékos manipulációért is komoly büntetést kapnak weboldalak. A törvény nem ismerete itt sem mentesít a betartás alól.

Ezért fontos, hogy ha úgy döntünk, javítani akarjuk az eredményeinket, azt bízzuk olyas valakire, aki referenciákkal tudja bizonyítani, hogy jártas a témában. Ha erre nincs pénzünk, akkor a legjobb, ha teljesen figyelmen kívül hagyjuk a keresőoptimalizálást és mindent úgy csinálunk, mintha nem is léteznének keresők. Így van ugyanis a legtöbb esélyünk arra, hogy weboldalunkkal ne sértsünk meg semmilyen irányelvet, és legalább valamilyen helyen szerepeljünk a keresőkben.
© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>