2021.10.10. 19:48:19
Ideális esetben egyszerre indítjuk a SEO-t a Google Ads-nak (korábban Google Adwords-nek) nevezett hirdetésekkel. Ennek megvannak a praktikus okai, de vannak olyan esetek, amikor mégis úgy döntünk, hogy egyik módszert előrébb helyezzük, és ennek is praktikus okai vannak.
2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
2011.11.16. 15:41:09
Tanácsok honlap tulajdonosok számára. Hogy ne fizessen olyan szolgáltatásért, aminek semmi haszna.
2011.05.29. 11:50:19
A weblapkészítő érdekei bizonyos szempontból sokszor ellentétesek a Google érdekeivel, így utóbbi, büntetésekkel igyekszik rászorítani előbbit a neki megfelelő magatartásra.
Keresőoptimalizálás, és Google hirdetés egymáshoz képest
2021.10.10. 19:48:19

A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO, és a Google Ads hirdetés két külön marketing módszer, de ugyan azt a felületet célozzák: a Google találati listáját a számunkra fontos keresőkifejezések (továbbiakban: kulcsszavak) esetében. Tegyük fel, hogy cégünk épület szigeteléssel foglalkozik. Ez esetben nyilván fontosnak találjuk az „épület szigetelés" kulcsszót, tehát szeretnénk weboldalunkkal olyankor megjelenni a Google találati listájában, amikor valaki arra a kifejezésre keresett rá, hogy "épület szigetelés". Ezen a találati listán egyaránt lesznek Google Ads hirdetések, és rendes (vagy más néven organikus) találatok is. Ezek nagyon hasonlítanak egymásra, szinte csak annyi a különbség, hogy a hirdetések elé vastag betűvel ki van írva, hogy: "Hirdetés". A találati lista nagy részét a rendes találatok alkotják, kisebb részét pedig a hirdetések, amik általában a rendes találatok alatt vagy fölött helyezkednek el. Ma már e két típuson kívül sok minden más is megjelenhet egy ilyen találati listán, például térképes találatok is, de a legnagyobb helyet a rendes találatok foglalják el, amelyekből 10 darab van egy oldalon. Ide - tehát a rendes találatok közé - lehet bekerülni a keresőoptimalizálással, a hirdetések közé (tehát a rendes találatok fölé vagy alá) pedig a Google Ads hirdetésekkel.

 

A hirdetések, és a rendes találatok között tehát nem a megjelenés helye a lényegi különbség, hanem a módszer, és a költség, amivel a megjelenést elérjük. A hirdetések esetében fizetni kell a Google felé minden egyes látogatóért, és felénk (vagy más ügynökség felé) a hirdetések üzemeltetéséért. Ezzel szemben a rendes találatok között való megjelenés a Google oldaláról ingyenes, csak felénk kell fizetni azért, hogy elvégezzük azt a munkát, ami az első oldalra kerüléshez szükséges. A fentiekből következik, hogy hosszú távon a keresőoptimalizálással lesz olcsóbb a látogatottság fenntartása.

 

Mi a két szolgáltatást egyszerre szoktuk indítani, mert a keresőoptimalizálásnak több hónapra van szüksége, hogy jelentős eredményeket hozzon, az első egy-két hónapban alig eredményez látogatókat. Ezzel szemben Google Ads hirdetésekkel azonnal az első oldalra kerülhetünk, így már az elejétől megrendelőket tudunk biztosítani. Amikor pedig már a keresőoptimalizálás önmagában is elegendő megrendelőt tud szállítani, akkor ügyfelünk eldöntheti, hogy leállítsuk-e a hirdetéseket, és a továbbiakban csak a SEO-ból érkező megrendelőkre hagyatkozzunk - jelentős költségeket takarítva meg ezzel -, vagy pedig nem mond le egyetlen megrendelőről sem, hanem inkább bővíti a kapacitásait, és egyszerre futtatjuk mindkét marketing módszert.

 

Olyan is előfordul, hogy a Google Ads hirdetéseket mégis egy-két hónappal korábban kezdjük, mint a keresőoptimalizálást. Ez akkor van, ha ügyfelünkkel közösen, nem tudjuk teljes bizonyossággal eldönteni, hogy mely kulcsszavak a legfontosabbak. A keresőoptimalizáláshoz ezt már az elején tudnunk kell, mert ezen is múlik, hogy néhány hónap múlva elegendő számú megrendelés fog-e ebből érkezni. Számos eszköz áll rendelkezésünkre a kulcsszavak kiválasztására, de egyik sem olyan hatékony, mint a Google Ads hirdetések élesben történő futtatása. A hirdetés során szabadon - jelentősebb költség nélkül - próbálgathatjuk a kulcsszavakat, és pontosan mérni tudjuk, hogy mely kulcsszavakból érkeznek olyan látogatók, akik nem csak nézelődnek a weboldalon, hanem telefonálnak, megrendelő lapot töltenek ki vagy webáruházas rendelést adnak le. Ezek a mérések azért lehetségesek, mert a Google Ads felületét össze tudjuk kötni a weboldallal, ami így visszajelzi a látogatók tevékenységét.

 

Van persze még sok más eset is; ha Önnek speciális kérdése van nyugodtan írjon Google Ads szakértőnknek a violetta@avasweb.hu címre.

 

 

© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>