Miskolctapolca információs weboldal készítése Myhusite Közősségi portál készítése Ruhás webáruház készítése Sajóinvest Kft. céges honlap készítése Sport-Bau Trade Kft. weblapkészítés Miskolc
 

A webáruházak és honlapok mobil verziójának fontosságáról.

 
Weblapkészítő, keresőoptimalizálás tanácsadó: 00-36/20-521-42-24

A mobil verzió fontossága


Az internetes megjelenésben egyre nagyobb szerepe van a weboldalak mobiltelefonos megfelelőjének, ezért érdemes még a honlap megrendelésekor tisztázni, hogy fog-e hozzá tartozni mobil verzió vagy sem.

A mobil verzió egy másik weboldal, aminek ugyanaz a tartalma, mint a fő weboldalnak, csak másképpen jeleníti meg ezt a tartalmat azért, hogy mobiltelefonon kényelmesen és gyorsan lehessen használni.

Három fő szempont van. Az ideális látvány, a könnyű kezelhetőség és a gyorsaság.

1.) Látvány. Egy mobiltelefon kijelzője sokkal kisebb, mint egy monitoré, így nagyon nehézkes vele egy menüpont kiválasztása, vagy egy szöveg átlátása hagyományos weboldalon. Ezért a mobil verziót úgy alakítjuk ki, hogy kis kijelzőkhöz ideális legyen a betűméret és az elrendezés. Ne kelljen folyton zoom-olni, keresgélni, és minden menüpont legalább egy ujjnyi széles legyen a könnyű kattintás miatt.

2.) Könnyű használhatóság. A mobiltelefonokon nehezebb gépelni vagy kattintgatni, ezért arra is figyelni kell, hogy a felhasználó minél kevesebb lépésben elérje, amit szeretne (pl. egy termék kosárba tétele, vagy egy űrlap kitöltése).

3.) Gyorsaság. Azt is figyelembe kell venni a mobil verzió kialakításánál, hogy aki mobiltelefonon böngészik az általában mobil internetet használ. Ennek a sávszélessége pedig legfeljebb 4-5 Mb/s, nem pedig 40-50, mint a szélessávú, kábeles internet előfizetéseké. Ehhez úgy lehet alkalmazkodni, hogy minél kevesebb olyan fájlt helyezünk el a weboldalon, aminek a betöltése időigénye. Tipikusan ilyenek például a képek.

Mire kell még odafigyelni?

Két fontos dolog van, amit jó a mobil verzió készítésének elkezdése előtt tisztázni.

1.) A fő weboldal tartalmát fogja-e használni, vagyis elég-e egyszer, egy adminisztrációs felületen feltölteni a tartalmat, és azt fogja megjeleníteni mind a fő weboldal, mind pedig a mobil oldal, vagy pedig két külön adminisztrációs felület lesz. Ez utóbbi megoldás rengeteg fölösleges munkát eredményez a későbbiekben, ezért nem szabad elfogadni.

2.) Az átirányítás módja. Amikor valaki mobiltelefonon érkezik a weboldalra, akkor annak ezt érzékelnie kell, és automatikusan a mobil verzióra irányítani. Kérdés, hogy mi alapján azonosítja be a weboldal a mobiltelefont? Erre is két gyakori megoldás van:

Az egyik, hogy felismeri az operációs rendszert, és ha Android, IOS vagy Windows Mobile, akkor mobiltelefonként érzékeli az eszközt, és megcsinálja az átirányítást. Ennek az a hátránya, hogy Androidot és IOS-t használhatnak táblagépek is. Ezek pedig elég erősek és nagyok ahhoz, hogy kényelmesen kezeljék a fő weboldalt. A táblagépek felhasználóit ezért általában bosszantja, ha a mobil verzió jelenik meg számukra.

Ezért használjuk többek között mi is a második megoldást. Nem operációs rendszer, hanem képernyő méret alapján azonosítjuk az eszközöket. Ez lehetővé teszi, hogy csak azok a látogatók legyenek a mobil verzióra irányítva, akiknek ez valóban ideális.

A fentiekből is látszik, és könnyen meg is tapasztalható, hogy mobil verzió nélkül egy weboldal nagyon nehezen használható azok számára, akik mobiltelefonon böngésznek. A statisztikákból jól látható és életszerű, hogy ezek nagy része szinte rögtön elkattint az olyan weboldalakról, amiknek nincs mobil verziójuk. Mivel pedig a mobilos internet használók ma már majdnem 10%- át teszik ki egy átlagos honlap teljes látogatottságának, így könnyen kiszámíthatjuk, hogy ez komoly veszteséget jelent!


 

Avasweb Blog

Értékes információk, hírek, tanácsok a keresőoptimalizálás és a weboldal készítés területén.

---

2017-01-27

A tökéletes jelszó
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.

tovább...

---

2015-10-04

2 tipp a Facebook hirdetésekhez
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.

tovább...

---

2014-03-04

Telefonos ajánlatok II.
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést (akkor is ha már van :-)). Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.

tovább...

---

2013-06-26

Mobil honlapkészítés
Ha egy honlapknak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet vagy vásárlót. Ez pedig egy nagyon gyorsan növekvő felhasználói kör.

tovább...

---

2012-12-18

Keresőoptimalizálás röviden

A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.

tovább...

---

2012-09-13

Honlap és webáruház jog

Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.

tovább...

---

2011-11-16

Látogatottság növelés

Tanácsok honlap tulajdonosok számára. Hogy ne fizessen olyan szolgáltatásért, aminek semmi haszna.

tovább...

---

2011-05-29

A Google büntetésekről

A weblapkészítő érdekei bizonyos szempontból sokszor ellentétesek a Google érdekeivel, így utóbbi, büntetésekkel igyekszik rászorítani előbbit a neki megfelelő magatartásra.

tovább...

Régebbi bejegyzések...

 
Pe tasak Miskolc | Szállás Miskolc | Drótfonat, vadháló