2024.03.23. 12:42:06
A vállalkozásunk vagy közéleti tevékenységünk Facebook oldalát általában személyes profilunkról tudjuk kezelni, mint adminisztrátor. Ha valaki feltöri a személyes profilunkat, akkor természetes, hogy átveszi az irányítást a Facebook oldalunk fölött is. Ezt eddig mindenki tudja. A meglepetést az szokta okozni...
2023.09.12. 11:14:43
Sajnos ma már szinte nincs olyan weboldal, honlap, aminek a biztonságos üzemeltetéséhez ne lenne szükség valamilyen jogi dokumentumra. Különösen igaz ez a webáruházakra, melyek nem működhetnek ÁSZF nélkül. De egy egyszerű cégbemutató weboldalnak is könnyen szüksége lehet a GDPR-nek megfelelő adatkezelési tájékoztatóra és gyakorlatra, ha bármilyen személyes adatot kezel. Ráadásul ezeket a dokumentumokat rendszeresen frissíteni kell, mert a jogszabályok folyton változnak. Erre a problémakörre találtunk egy olcsó és egyszerű megoldást.
2021.10.10. 19:48:19
Ideális esetben egyszerre indítjuk a SEO-t a Google Ads-nak (korábban Google Adwords-nek) nevezett hirdetésekkel. Ennek megvannak a praktikus okai, de vannak olyan esetek, amikor mégis úgy döntünk, hogy egyik módszert előrébb helyezzük, és ennek is praktikus okai vannak.
2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
A keresőoptimalizálásról röviden, egyszerűen
2012.12.18. 04:58:33
Ez a cikk azoknak készült, akik szeretnének honlapjukra keresőoptimalizálás útján látogatókat szerezni szakember bevonása nélkül, önállóan. 

Fontos előre közölnünk, hogy egy ilyen rövid cikk elolvasásától természetesen senkiből nem lesz profi szakember, és komoly eredményeket nem fog tudni elérni. Az itt található tanácsok és információk inkább azt a célt szolgálják, hogy az amatőr keresőoptimalizálás ne okozzon olyan károkat (Google büntetéseket) az adott weboldalnak, amelyeket később a szakember nehezen, vagy egyáltalán nem fog tudni helyrehozni. 

A keresőoptimalizálás célja a Google találati listáján elfoglalt helyezések javítása. Ennek sikere vagy sikertelensége rengeteg tényezőtől függ. 

Ezeket három fő csoportra oszthatjuk: 1.) a honlap szerkezete 2.) a honlap tartalma 3.) külső megerősítés 

A weboldal szerkezete

Nagy vonalakban a legfontosabb keresőoptimalizálási kritériumok egy weboldal szerkezetére vonatkozóan az alábbiak. 

- Gyorsan betöltődjön. Ez kisebb részben a tárhely, nagyobb részben pedig a programozás minőségén múlik. 

- Könnyen áttekinthető és elérhető legyen minden szükséges menüpont vagy aloldal a Google keresőrobotja számára. 

- Ne generáljon duplikációkat, vagyis ne szerepeltesse ugyan azt a tartalmat különböző elérési utakon, mert azt a Google szemetelésnek minősíti, és hátrasorolással bünteti. 

Ezek mind olyan tényezők, melyek a weboldal programozását érintik, így probléma esetén a keresőoptimalizálónak a weblapkészítő segítségére van szüksége.

A weboldal tartalma

A tartalomra vonatkozóan az alábbiakra kell odafigyelni. 

- Legyen legalább három aloldal, és azokra elosztva összesen legalább ezer szó hosszúságú szöveg!

- Minden szöveg saját, egyedi írás legyen, ami az interneten máshol nem található meg! Nem elég lemásolni egy szöveget, és néhány szót átírni benne mondatonként. A Google ettől még duplikációnak fogja érzékelni a szöveget. 

- Frissüljön a tartalom! Legalább hetente jelenjen meg, legalább néhány mondatnyi új szöveg. 

- A szövegek ne legyenek telezsúfolva azzal a kulcsszóval amire az optimalizálás történik, csak természetes mértékben tartalmazzák azt. 

A tartalommal kapcsolatos munkák elvégzéséhez nem szükséges programozói beavatkozás, kivéve, ha nem tartozik a honlaphoz adminisztrációs felület.


Külső megerősítés

A weboldalak helyezését eldöntő Google algoritmusban talán legnagyobb szerepe a linkeknek (hivatkozások) van, ezért fontos, hogy minél több jó minőségű link mutasson más weboldalakról az optimalizált weboldalra. 

Jó minőségű linkekről sajnos leginkább csak szakember tud gondoskodni, de az amatőr optimalizáló is szerezhet közepes minőségű linkeket az úgynevezett linkgyűjteményekbe való ajánlásokkal. Ezek a linkek nem sokat használnak ugyan, de a semminél jobbak. 

Az ilyen fajta linkeknél azonban rossz minőségű linkek is könnyen becsúszhatnak, amelyekért a Google büntet. Ennek elkerüléséhez mindig le kell ellenőrizni, hogy az adott linkgyűjtemény nincs-e kitiltva a Google keresőjéből. Egyszerűen csak rá kell keresni a domain nevére. 

A linképítés során legtöbbször lehetőség van eldönteni, hogy mi legyen az adott link szövege. Jó, ha sok link szövege tartalmazza a legfontosabb kulcsszót, de nem szabad minden linkben benne lennie, és nem szabad sok link szövegének pontosan megegyeznie egymással, mert az ilyesmit a Google manipulálásnak érzékeli, és hátrasorolással bünteti. 

A fenti tanácsok tehát azt a célt szolgálják, hogy az amatőr keresőoptimalizáló a lehető legkisebb eséllyel okozzon komoly kárt saját honlapjának, és még esetleg egy kis sikert is elérhessen. Ha azonban valaki komoly versenyben szeretne sok látogatót szerezni anélkül, hogy szakszerű keresőoptimalizálásra költene, annak sokkal több információra lesz szüksége. Át kell tanulmányoznia a különböző fórumokon, bárki számára elérhető legfrissebb angol nyelvű szakirodalmat és tapasztalati beszámolókat (magyar nyelven is vannak ilyenek, de azok általában nem a legfrissebb információkat tartalmazzák).
© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>