2023.09.12. 11:14:43
Sajnos ma már szinte nincs olyan weboldal, honlap, aminek a biztonságos üzemeltetéséhez ne lenne szükség valamilyen jogi dokumentumra. Különösen igaz ez a webáruházakra, melyek nem működhetnek ÁSZF nélkül. De egy egyszerű cégbemutató weboldalnak is könnyen szüksége lehet a GDPR-nek megfelelő adatkezelési tájékoztatóra és gyakorlatra, ha bármilyen személyes adatot kezel. Ráadásul ezeket a dokumentumokat rendszeresen frissíteni kell, mert a jogszabályok folyton változnak. Erre a problémakörre találtunk egy olcsó és egyszerű megoldást.
2021.10.10. 19:48:19
Ideális esetben egyszerre indítjuk a SEO-t a Google Ads-nak (korábban Google Adwords-nek) nevezett hirdetésekkel. Ennek megvannak a praktikus okai, de vannak olyan esetek, amikor mégis úgy döntünk, hogy egyik módszert előrébb helyezzük, és ennek is praktikus okai vannak.
2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
2011.11.16. 15:41:09
Tanácsok honlap tulajdonosok számára. Hogy ne fizessen olyan szolgáltatásért, aminek semmi haszna.
Mobil honlapkészítés, a mobil verzió fontossága
2013.06.26. 16:06:57

Az internetes megjelenésben egyre nagyobb szerepe van a weboldalak mobiltelefonos megfelelőjének, ezért érdemes még a honlap megrendelésekor tisztázni, hogy fog-e hozzá tartozni mobil verzió vagy sem.

A mobil verzió egy másik weboldal, aminek ugyanaz a tartalma, mint a fő weboldalnak, csak másképpen jeleníti meg ezt a tartalmat azért, hogy mobiltelefonon kényelmesen és gyorsan lehessen használni.

Három fő szempont van. Az ideális látvány, a könnyű kezelhetőség és a gyorsaság.

1.) Látvány. Egy mobiltelefon kijelzője sokkal kisebb, mint egy monitoré, így nagyon nehézkes vele egy menüpont kiválasztása, vagy egy szöveg átlátása hagyományos weboldalon. Ezért a mobil verziót úgy alakítjuk ki, hogy kis kijelzőkhöz ideális legyen a betűméret és az elrendezés. Ne kelljen folyton zoom-olni, keresgélni, és minden menüpont legalább egy ujjnyi széles legyen a könnyű kattintás miatt.

2.) Könnyű használhatóság. A mobiltelefonokon nehezebb gépelni vagy kattintgatni, ezért arra is figyelni kell, hogy a felhasználó minél kevesebb lépésben elérje, amit szeretne (pl. egy termék kosárba tétele, vagy egy űrlap kitöltése).

3.) Gyorsaság. Azt is figyelembe kell venni a mobil verzió kialakításánál, hogy aki mobiltelefonon böngészik az általában mobil internetet használ. Ennek a sávszélessége pedig legfeljebb 4-5 Mb/s, nem pedig 40-50, mint a szélessávú, kábeles internet előfizetéseké. Ehhez úgy lehet alkalmazkodni, hogy minél kevesebb olyan fájlt helyezünk el a weboldalon, aminek a betöltése időigénye. Tipikusan ilyenek például a képek.

Mire kell még odafigyelni?

Két fontos dolog van, amit jó a mobil verzió készítésének elkezdése előtt tisztázni.

1.) A fő weboldal tartalmát fogja-e használni, vagyis elég-e egyszer, egy adminisztrációs felületen feltölteni a tartalmat, és azt fogja megjeleníteni mind a fő weboldal, mind pedig a mobil oldal, vagy pedig két külön adminisztrációs felület lesz. Ez utóbbi megoldás rengeteg fölösleges munkát eredményez a későbbiekben, ezért nem szabad elfogadni.

2.) Az átirányítás módja. Amikor valaki mobiltelefonon érkezik a weboldalra, akkor annak ezt érzékelnie kell, és automatikusan a mobil verzióra irányítani. Kérdés, hogy mi alapján azonosítja be a weboldal a mobiltelefont? Erre is két gyakori megoldás van:

Az egyik, hogy felismeri az operációs rendszert, és ha Android, IOS vagy Windows Mobile, akkor mobiltelefonként érzékeli az eszközt, és megcsinálja az átirányítást. Ennek az a hátránya, hogy Androidot és IOS-t használhatnak táblagépek is. Ezek pedig elég erősek és nagyok ahhoz, hogy kényelmesen kezeljék a fő weboldalt. A táblagépek felhasználóit ezért általában bosszantja, ha a mobil verzió jelenik meg számukra.

Ezért használjuk többek között mi is a második megoldást. Nem operációs rendszer, hanem képernyő méret alapján azonosítjuk az eszközöket. Ez lehetővé teszi, hogy csak azok a látogatók legyenek a mobil verzióra irányítva, akiknek ez valóban ideális.

A fentiekből is látszik, és könnyen meg is tapasztalható, hogy mobil verzió nélkül egy weboldal nagyon nehezen használható azok számára, akik mobiltelefonon böngésznek. A statisztikákból jól látható és életszerű, hogy ezek nagy része szinte rögtön elkattint az olyan weboldalakról, amiknek nincs mobil verziójuk. Mivel pedig a mobilos internet használók ma már majdnem 10%- át teszik ki egy átlagos honlap teljes látogatottságának, így könnyen kiszámíthatjuk, hogy ez komoly veszteséget jelent!


© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>