2014.03.04. 17:49:10
Mint már egy korábbi bejegyzésben is írtunk róla, (
www.avasweb.hu/latogatottsag-noveles), minden weboldal tulajdonos ki van téve a folyamatos telefonos ajánlatoknak a "jobbnál jobb", akciós lehetőségekről. Néhány hete nagyon megszaporodtak a Google térképes megjelenéssel kapcsolatos ajánlatok, ezért ebben a témában szeretnénk segítséget nyújtani az eligazodáshoz.
A térképes megjelenés (Google helyoldal)
A Google a térképein ingyenesen lehetővé teszi bármely vállalkozás számára a megjelenést egy kis jelölő nyíllal, információval, esetleg egy kis felirattal a térképen (placelabel). Ehhez a megjelenéshez tartozik az un. helyoldal is, amit a vállalkozás tulajdonosa szerkeszthet. Olyan mint egy kis weboldal. Ez is ingyenes.
Mit tartalmaznak tehát a telefonos ajánlatok?
Alapvetően azt, hogy beállítják helyettünk a térképen a szükséges adatokat, és megszerkesztik a helyoldalt a Google rendszerében. Mindezt egy bizonyos összegért. Az ügyfeleink visszajelzései alapján ez általában 30 000 Ft., akciósan.
Nem tisztességtelen pénzt kérni ezért, ha a Google ingyen adja?
Egyáltalán nem, mivel időbe és munkába kerül a fent említett beállítások elvégzése, illetve nem árt hozzá egy kis gyakorlat sem.
Az már más kérdés, hogy a fent említett, 30 000 Ft. körüli összeg irreálisan magasnak tűnik, mivel csak néhány órás munkáról van szó.
Akkor mi a gond ezekkel az ajánlatokkal?
Az ígéretek, amiket tartalmaznak. A visszajelzések alapján a legtöbb ilyen ajánlat tartalmazza az alábbi három ígéretet:
1.) Örökös megjelenés a Google térképén.
Nem igaz. Csak addig fog megjelenni, amíg a Google lehetővé teszi.
2.) Első helyekre kerülés a vállalkozó számára fontos kulcsszavak esetében, a Google találati listáján. Akiktől eddig ügyfeleink ajánlatot kaptak, mind csak ígérték ezt (többen még itt is használva az örökre szót), de a küldött szerződésben már nem volt erről szó. A kulcsszavakat sem kívánták egyeztetni, kulcsszólistát sem kértek, és amikor ezt feszegettük, akkor nem telefonáltak többet.
Lehet helyoldalt is keresőoptimalizálni, de ahhoz szükség van egy kulcsszólistára, amelyekre optimalizálunk, és a sikerdíjat is csak akkor szoktuk elkérni, ha már elértük a célt, nem pedig előre.
3.) Buborékos módszer.Az ajánlat tevők, sokszor egy "újdonságra" hívják fel a figyelmet: arra, hogy a Google találati listáján megjelentek a "buborékos találatok", és oda teszik be a weboldalunkat, "örökre".
Ez valójában nem újdonság, és nincsnek "buborékos találatok". Ugyan úgy a térképes találatokról van szó, mint eddig, csak a Google egy kis buborék formájú nyíllal jelöli a helyszíneket.
Mi tehát a teendő az ilyen ajánlatokkal?
Először is meg kell győződni róla, hogy van e már a vállalkozásunknak helyoldala, mert ha igen, akkor nem biztos, hogy érdemes mégegyet készíttetni jó pénzért.
Ha viszont nincs, akkor hívjon fe minket, és adunk egy tisztességesebb árajánlatot az elkészítésére!