2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
2011.11.16. 15:41:09
Tanácsok honlap tulajdonosok számára. Hogy ne fizessen olyan szolgáltatásért, aminek semmi haszna.
2011.05.29. 11:50:19
A weblapkészítő érdekei bizonyos szempontból sokszor ellentétesek a Google érdekeivel, így utóbbi, büntetésekkel igyekszik rászorítani előbbit a neki megfelelő magatartásra.
2011.05.02. 00:47:37
Feltűnt-e Önnek, hogy rengeteg, sőt szinte az összes honlap szövegezése egy kaptafára megy?
Segítség a megfelelő színválasztáshoz
2010.04.06. 00:03:13

BevezetésEgy szín, többféle üzenetA Feng Sui és a színekSzöveg és háttérAz egyes színekA vörösA rózsaszínA narancsA barnaAz aranyA sárgaA zöldA kékA lila (bíbor)A fehérA szürkeA fekete

Bevezetés

Egy weblap színösszeállítása sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint azt a legtöbb tulajdonos vagy weblapkészítő elsőre gondolná. Ha megfelelően átgondolva, következetesen alkalmazzuk a színeket, növelhetjük weboldalunk teljesítményét. Rossz színösszeállítással viszont a legjobb marketing szöveggel, vagy a legmegbízhatóbb referenciákkal is képtelenség a sikeres üzemeltetés.

Míg a weboldal szövege az észre hat - érveket sorakoztat fel, tájékoztatást nyújt - addig a színek az érzelmeket veszik célba. Az általuk hordozott információ mellékúton érkezik és a tudat alattit befolyásolja. Ha egy honlap színösszeállítása összhangban van a tartalmával, akkor pozitív érzelmek alakulnak ki a látogatóban, ellenkező esetben pedig bizalmatlanság. A weblapoknál a színek, olyanok, mint a mindennapi, személyes beszélgetéseknél az arcjáték. Ha arcunk nincs összhangba, azzal amit mondunk, ez enyhébb esetben kényelmetlenséget, unszimpátiát válthat ki beszélgetőtársunkban, rosszabb esetben pedig hiteltelenné válhatunk a szemében. Tudományos kifejezéssel ezt nevezik inkongruenciának. Leggyakrabban akkor fordul elő, ha valaki hazudik. Ha csak valaki nem profi hazudozó, az arca elárulja. Mást kommunikál az arcával, mint a szavaival. Hasonlóan, ha egy komoly üzleti vállalkozás weboldala olyan színeket alkalmaz, amelyek inkább egy életmód magazin weboldalához illenének, akkor nem fogja egymást erősíteni a dizájn és a tartalom.

Az alábbiakban a főbb színekkel kapcsolatban, összefoglaljuk, az általuk hordozott érzelmi tartalmakat és igyekszünk hasznos tanácsokkal szolgálni, gyakorlati alkalmazásukra vonatkozóan.

Egy szín, többféle üzenet

A színek sokszor, kultúráktól függetlenül, azonos érzelmi tartalmat hordoznak, de vannak esetek, amikor az egyes kultúrákban teljesen mást jelent egy adott szín. A távol kelet több országában például a fehér a gyász színe, míg nálunk a fekete. Az egyes színek jelentéseinél mi az európai-amerikai kultúrkörre összpontosítunk, mivel olvasóink nagy része valószínűleg ennek a célközönségnek szánja weblapját.

Ezen kívül figyelembe lehet még venni további tényezőket, amelyek hatnak az egyes színek által hordozott üzenetre. Ezek változhatnak időben és, akár szűkebb regionális szinten is. Vannak például divatszínek, amik elsősorban a fiatalokra hatnak pozitívan, de idővel kimehetnek a divatból és, akkor már nem biztos, hogy olyan szerencsés választás lesz az alkalmazásuk. Az idő és a területi szint keveredésére jó példa a következő: Eger városának vízilabda csapata néhány év alatt az ország egyik legeredményesebb sportklubja lett. Ha honlapunkkal szinte kizárólag egri közönséget célzunk meg, akkor hasznos információ lehet, hogy a csapat színe a kék-sárga, ami egyébként Eger címerének is alapszíne. Mivel ez a színkombináció számtalanszor megjelenik a vízilabda csapattal kapcsolatban, valószínű az asszociáció a legtöbb helyi lakosnál. Így tehát ennek a színkombinációnak, a szokásos érzelmi tartalma kiegészül a siker, a szeretet és a szórakozás élményével is.

További differenciáló tényező a célközönség demográfiai megoszlása. A fiatalokat jobban vonzzák a telített, intenzív színek, amelyek az idősebb korosztály számára már taszítóak, túlságosan lüktetőek lehetnek. Ugyan ez a helyzet a kontraszttal. A fiataloknak szánt weboldal kontrasztosabb lehet, mint amit idősebbeknek szánunk.

A Feng Sui és a színek

A manapság oly divatos, ősi kínai tudomány a Feng Sui elsősorban a térrendezés során használatos, de a színekkel kapcsolatban is komoly útmutatásokat nyújt. A Feng Sui tulajdonképpen a harmónia tudománya. Célja a természettel való minél nagyobb összhang elérése. Az alábbiakban az egyes színekkel kapcsolatban feltűntetjük mondanivalóját. Ennek oka egyrészt, hogy egy weboldal esetében pontosan a harmónia az, ami nagyon fontos a kívánt határ eléréséhez és nincs még egy ilyen rendszerezett tudáshalmaz erről a témáról. Másrészt pedig, hogy függetlenül attól, mit gondolunk bizonyos részeiről (például hiszünk- e a csi szabad áramlásában és hasonlókban), azt megállapíthatjuk, hogy a Feng Sui elveinek megfelelő térrendezés és színösszeállítás mindig kellemes látványt nyújt.

Szöveg és háttér

Amivel biztosan nem foghatunk mellé, az a fehér háttér és a fekete betűszín. Éppen ezért a legtöbb weboldalon ezt alkalmazzák. Ha más összeállítást szeretnénk, arra kell figyelnünk, hogy a háttér színe minél kevésbé, a szövegé pedig minél inkább telített legyen. A legfontosabb, hogy ne legyen egyszerre a háttér és a szöveg is telített szín. Mit értünk telítettség vagy szaturáció alatt? A következő színezetek léteznek: vörös, narancs, sárga, zöld, lila, bíbor. Ezek egyébként a bíbor kivételével a szivárvány színei, tehát a napfény törése. A színezetek egymásba való átmenettel alkotják a színkört, amelyben minden szín teljesen telített, vagyis nem tartalmaz fehéret, feketét és szürkét - amelyek a teljesen telítetlen színek. Egy szín tehát annál telítettebb, minél több fehéret, szürkét és feketét tartalmaz.

Az egyes színek

Mint fentebb említettük, a színek jelentése sokszor kultúráktól, etnikumoktól, területtől és minden más tényezőtől független. Jól mutatja ezt a Cooper Marketing Group 1997-es felmérése. A kérdés az volt, hogy melyik szín szimbolizálja legjobban az erőt. A megkérdezettek 25%- a választotta a skarlátvöröst, 17% a feketét és 13% a világos ibolyakéket. Összesen 100 szín közül lehetett választani, mégis 55% ebből a 3 színből választotta valamelyiket.

A vörös

A szivárvány első színe, az egyik alapszín. Telített formában pirosnak is nevezzük. A vér és a tűz színe.

Érzések, asszociációk: veszély (stop táblák), szerelem, izgalom, szenvedély, áldozat, energia, agresszió, tettvágy.

A Feng Sui szerint a jó szerencse, a pénz, a tisztelet, a védelem, és az életerő színe.

Alkalmazás: Különösen alkalmas a figyelemfelkeltésre. Nagyobbnak és közelebbinek mutatja a dolgokat. Használatával azonnali cselekvésre buzdíthatjuk weblapunk látogatóit. Alkalmas "kattints ide", "csak most", "vásárlás" típusú gombok színének. Sokszor használják erre a célra webáruházaknál. Energikussága kiválóan használhatóvá teszi olyan weboldalakhoz, amelyek energia italokkal, alkoholos italokkal, autókkal, sporttal, játékokkal foglalkoznak. Nem szabad nagy felületen alkalmazni, mert a szemet bántó hatása lehet és szintén tilos közvetlenül zöld szín mellé tenni. Együtt a kék és a világos vörös is nagyon fárasztja a szemet.

A rózsaszín

A vörös telítetlen változata. Nőies, szín.

Érzések, asszociációk: szerelem, barátság, nőiesség, igazság, jóakarat, érzelmi gyógyulás, törődés, nyugalom, ízletesség, jó illat, kifinomultság.

A Feng Sui szerint a szerelem színe.

Alkalmazása: női témájú, életmóddal foglalkozó, kislányoknak készült stb.. honlapokon.

A narancs

A vörös sárgával kevert változata, Hollandia nemzeti színe.

Érzések, asszociációk: energia, életerő, izgalom, karrier, siker, ősz, aratás, kreativitás.

A Feng Sui szerint erősíti a koncentrációt, a cél orientáltságot és a szervezettség érzését.

Alkalmazása: kevésbé szenvedélyes mint vörös, de hasonlóan ez is azonnali cselekvésre (vásárlásra ösztönöz). Vigyázni kell, nehogy túl nagy felületen használjuk. étvágygerjesztő hatású, ezért jól alkalmazható éttermek weblapjain. A fiatalok és a gyerekek körében is nagyon népszerű így akár játékokkal kapcsolatos honlapokon is hasznon lehet.

A barna

Érzések, asszociációk: barátság, különleges alkalmak, otthon, szabadtéri tevékenységek, kényelem, stabilitás, egyszerűség, kemény munka.

A Feng Sui szerint a föld a rend az ősz és az ipar színe.

Alkalmazása: ételekkel, kültéri tevékenységekkel (pl.: túra felszerelésekkel) stb.. foglalkozó weblapokon. Ha honlapunkon kávét reklámozunk, ez az egyetlen jó választás.

Az arany

A vörös és a sárga kombinációja.

Érzések, asszociációk: gazdagság, győzelem, biztonság, férfierő, presztízs, bölcsesség.

A Feng Sui szerint a melegség és az érzelmek színe.

Alkalmazása: a tengerkékkel kombinálva a legjobb választás, ha férfiaknak akarunk eladni.

A sárga

Érzések, asszociációk: nap, fény, intelligencia, tanulás, memória, társasági energia, magabiztosság, humor, boldogság.

Alkalmazása: az emberi szem számára a legjobban látható, a leggyorsabban észlelhető szín. Ezért használják a gazdagabb országokban az útburkolati jelek felfestésére. Alkalmas szövegek kiemelésére, zöldségekkel, gyümölcsökkel, gyerekekkel és szabadidős tevékenységekkel foglalkozó weblapokhoz. Óvatosan kell vele bánni, mert túl nagy felületen zavaró lehet. Feketével kombinálva tilost, veszélyt jelent. A természetben jó példa erre a méhek színe.

A zöld

A növények színe, az egyik alapszín.

Érzések, asszociációk: természetes energia, frissesség, harmónia, gyógyítás, egészség, remény, ennivaló.

A Feng Sui szerint a felfrissülés és a tápláló energia színe.

Alkalmazása: csökkenti a vérnyomást, megnyugtatja az idegrendszert, ösztönzi a kreativitást. Könnyen látható, nem erőlteti a szemet. A zöld háttérbe helyezett képek távolabbinak tűnnek. Hasznos, természettel, egészséggel és zöld termékekkel foglalkozó weboldalakon. Sárgás változata (lime-zöld) kerülendő a kulináris honlapokon, mivel étvágycsökkentő hatású. Jó választás lehet még pénzügyekkel foglalkozó honlapokon is, mivel sokan a pénzre asszociálnak belőle. Bár Európában, az utóbbi időben ez a jelentése folyamatosan csökken, amióta az euró kiszorította a dollárt az elsődleges tartalék valuta szerepéből.

A kék

Az ég és a víz színe, az egyik alapszín.

Érzések, asszociációk: jó szerencse, kommunikáció, bölcsesség, védelem, tisztaság, óceán, szabadság, barátság.

A Feng Sui szerint a nyugalom, béke, pihenés, bizalom, felfedezés színe.

Alkalmazása: az emberiség több mint felének kedvenc színeként sokféle témához alkalmazható: technológia, orvoslás, takarítás, víz, repülés, autók stb.. Túlzott használata hidegséget áraszthat. Bár a nők is nagyon kedvelik, mégis a férfiak domináns színe.

A lila (bíbor)

Kék felé hajló vörös.

Érzések, asszociációk: spiritualitás, misztikum, mögöttes tartalom, méltóság, nemesség.

A Feng Sui szerint a spirituális tudatosság, a fizikai és mentális gyógyítás színe.

Alkalmazása: a serdülőkor előtt lévő gyermekek majdnem 75%-ának kedvenc színe, így kiválóan alkalmas gyerekeknek szóló weblapokhoz. Megítélése nagyon szélsőséges. Az emberek vagy szeretik, vagy utálják.

A fehér

Érzések, asszociációk: béke, egyszerűség, tisztaság, szűziesség, ártatlanság, fiatalság, tél, hó.

A Feng Sui szerint a halál, a gyász és a szellemek színe.

Alkalmazása: háttérként a leggyakrabban használt szín. Nagyon jól kiemeli a szöveget. Különösen alkalmas tisztasággal, gyógyítással, téli sporttevékenységekkel kapcsolatos oldalakhoz.

A szürke

A Feng Sui szerint a halál, az unalom és a határozatlanság színe.

Érzések, asszociációk: biztonság, intelligencia, méltóság, konzervativitás, gyakorlatiasság, tartósság, minőség.

A fekete

A Feng Sui szerint a pénz, karrier, stabilitás és az ördög színe.

Érzések, asszociációk: gyász, halál, éjszaka, védelem, erő, elegancia, üresség, mélység, düh.

Alkalmazása : kiváló betűszín hosszabb szövegekhez. Hasznos fényképészeti, művészeti oldalakhoz, mivel segít más színek kihangsúlyozásában. Túl sok használata lehangoló lehet.
© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>

VÁLTÁS MOBIL VERZIÓRA