2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
2011.11.16. 15:41:09
Tanácsok honlap tulajdonosok számára. Hogy ne fizessen olyan szolgáltatásért, aminek semmi haszna.
2011.05.29. 11:50:19
A weblapkészítő érdekei bizonyos szempontból sokszor ellentétesek a Google érdekeivel, így utóbbi, büntetésekkel igyekszik rászorítani előbbit a neki megfelelő magatartásra.
2011.05.02. 00:47:37
Feltűnt-e Önnek, hogy rengeteg, sőt szinte az összes honlap szövegezése egy kaptafára megy?
Webáruház ingyen? Ne dőljön be!
2011.01.01. 08:41:28
Az interneten megjelenő reklámok között még mindig sok olyan található, amelyik ingyenesen vagy jelképes (5-10 ezer forintos) összegért hirdet webáruház készítést, így igyekezve lépre csalni az egyszeri magyar vállalkozót, akinek bizalmatlanságát még ma is sokszor legyőzi a potyázás iránti vágya.

Ez azért érdekes, mert mára már alig maradt olyan ember, akit ne csaptak volna be az interneten keresztül, és aki ne tudná, hogy az alacsonyabb kockázat miatt a világhálón még több szélhámos próbálkozik, mint egyéb területeken. (Rengetegen vannak például, akik a semmit értékesítik, nem kis sikerrel. De erről majd egy másik cikkben) Mégis, a legfrisebb statisztika szerint, egy hónap alatt nem kevesebb, mint 1300 ember írja be a Google keresőjébe, hogy: webáruház ingyen . (megjegyzés: Ennek a szóösszetételnek a vonzerejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy amióta felkerült, minden nap erre a cikkünkre kattintanak a legtöbben).

Félretéve a tréfát és a rosszindulatú cinizmust, természetesen érthető, hogy mindenki abból gazdálkodik amije van (ez pedig sokszor pontosan 0 Ft), és sok cég számára a webáruház jelentené az utolsó kitörési pontot, ezért, ha nincs rá pénzük, és valaki azt modja, hogy ingyen is lehet, akkor el akarják hinni. A szélhámosok pedig ezt használják ki. De nem is mind szélhámos, ez pedig csak még bonyolultabbá teszi a képet. Ezért gondoltuk, hogy sokak számára hasznos lehet, ha saját és ügyfeleink tapasztalatai alapján felsoroljuk, mikre lehet számítani az ingyenes webáruházak hátterében. Reméljük, sok cégvezetőnek segítünk abban, hogy idejében rájöjjön a turpisságra , és ne a saját kárán kelljen tanulnia.

Lássuk tehát, mi van az ingyen webáruház hirdetések hátterében:

1.) Gyakran előfordul, hogy az illető cég nem is foglalkozik webáruház készítéssel. A pénzkeresés módja, hogy az ügyfélnek a beszélgetés során felvetik, hogy bár a webáruház készítés ingyen van (valami hihető magyarázattal is szolgálnak, hogy miért éri ez meg nekik pl.: uniós pályázatból működnek, ügyfélkörüket bővítik stb ), de vannak olyan járulékos szolgáltatások, pl.: tárhely bérlés, domain regisztráció stb , amiért ők is fizetnek - azt pedig ugye nem várhatja el a kedves ügyfél, hogy még ők fizessenek, amikor ingyen dolgoznak - tehát legyen kedves átutalni egy kisebb összeget. A többit gondolom mindenki el tudja képzelni. 

Elvileg ki lehet védeni ezt a típusú átverést, ha alaposan leellenőrizzük a hirdető cég referenciáit, de az alaposan szó itt nagyon hangsúlyos, mert a referenciák is lehetnek fiktív cégek, amelyeknek a telefonszámai mind egy irányba vezetnek. Olyan helyre, ahol biztosan azt a tájékoztatást fogjuk kapni, hogy a céggel minden a legnagyobb rendben van. 

2.) Kevésbé csúnya ügy, amikor kapunk ugyan egy webáruházat, de olyat, ami valójában sosem lesz a miénk, mert csak a készítő szerverén működik, onnan elvinni nem lehet. A webáruházkészítő két módon tehet szert bevételre: 

a.) Ha teljesen ingyenes a webáruház készítés, és az üzemeltetésért, tárhelyért sem kér pénzt, sem bérleti díjat vagy bármilyen rendszeres díjat, akkor reklámokat helyez el a webáruházban. Ez azért tud számára nagyon előnyös lenni, mert az Ön munkája révén a webáruháznak magas látogatottsága lesz, így a hirdetési helyek jó áron értékesíthetők. 

b.) Valamilyen formában egy rendszeres díjat kell fizetni a webáruházért. Ez lehet tárhely bérlés, karbantartási díj, üzemeltetési díj, stb... . Ez a díj sokszor nem is túl magas. Előfordul, hogy egy év alatt sem éri el azt az összeget, amibe egyébként a webáruház készítése került volna. Főleg ha figyelembe vesszük, hogy egy minőségi tárhelyért egyébként is fizetni kell valamennyit (persze nem ennyit vagy nem ezért a minőségért). De egy idő után el fogja érni a többszörösét is, hiszen soha nem vihetjük el máshova a webáruházat, mivel az csak a készítő szerverén működik. 

Ez a módszer nem szélhámosság, mivel általában az elején tájékoztatják az ügyfelet a feltételekről, és azokhoz képest nem történik eltérés. De mégis inkorrekt, mert azt használja ki, hogy az ügyfél nem jártas a webáruházak területén, és nem látja előre majdani problémáját. Nevezetesen, hogy mégsem neki való ez a megoldás, mert ma már senki nem vásárol egy reklámokkal teletűzdelt weboldalon (csökkenti a cégbe vetett bizalmat, ami az internetes értékesítéshez elengedhetetlen), vagy mert túl magasak a rendszeres költségek, vagy bármi gond van a webáruházzal (pl.: nem jól optimalizálható Google-re és alacsony a látogatottsága). Amikor pedig ezt felismerte, akkor jön rá arra, hogy kénytelen benne maradni ebben a kudarcos rendszerben, mert a webáruház feltöltése addigra rengeteg munkájába került, és már tudja, hogy mennyi munkával járna minden terméket feltölteni egy új webáruházba. 

3.) Az előzőhöz hasonló, de már a szélhámosság kategóriájába sorolható, amikor az ügyfél nem tud róla, hogy nem a sajátja a webáruház. Nem tudja, hogy a készítő rendszeréhez kötött. Azt hiszi, bármikor elviheti onnan. Ez az átverés általában együtt jár a kezdetben alacsony vagy 0 Ft-os üzemeltetési díj fokozatos emelkedésével. 

4.) Végezetül előfordul olyan is, hogy a meglepően alacsony ár hátterében nincs semmilyen átverés, csak esetleg részletfizetésről van szó. Ilyenkor viszont általában hosszú távon jóval többet kell fizetni. 

A korrektség kedvéért meg kell említeni azt is, hogy én személy szerint találkoztam már olyannal, hogy valakinek tényleg ingyen készítettek webáruházat. Ez akkor fordulhat elő, ha a készítő még iskolás vagy éppen most kezdett el weboldalkészítéssel foglalkozni, nincsenek még ügyfelei, és referenciákat akar szerezni. Ebben az esetben az a legnagyobb probléma, hogy a fentiekből következően az illető nem rendelkezik elég tudással és főleg nem elég tapasztalattal ahhoz, hogy professzionális webáruházat készítsen. Márpedig a mai éles versenyben, lehetetlen olyan webáruházban értékesíteni, ahol a dilettantizmusnak csak a leghalványabb látszata is felmerül. Úgy pedig nem érdemes gondolkodni, hogy kipróbáljuk, úgyis ingyen van, mert a webáruházat minden esetben a tulajdonosnak kell feltölteni. Ez pedig nem kevés időt és energiát igényel.
© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>

VÁLTÁS MOBIL VERZIÓRA