2017.12.18. 18:06:39
Az adóhivatal felé 2018.07.01-től kötelezővé váló online adatszolgáltatás a félelmekkel ellentétben nem tűnik nehezen teljesíthetőnek. Főként a webáruház tulajdonosok ijedtek meg tőle, pedig valójában nagyrészük valószínűleg észre sem fogja venni.
2017.01.27. 18:03:26
Sok a hacker támadás, fontos a jó jelszó. Megmutatjuk, hogyan lehet olyan jelszava, amelyet lehetetlen feltörni, és mégis könnyű megjegyezni.
2015.10.04. 17:59:28
A két legfontosabb információ ahhoz, hogy a Facebook hirdetésekből ne kidobott pénz legyen, hanem hosszú távú, olcsó és hatékony marketing bázis.
2014.03.04. 17:49:10
Ügyfeleink egyre gyakrabban kapnak különböző telefonos ajánlatokat, hogy készíttesenek térképes megjelenést. Itt összegyűjtöttük, hogy mi igaz ezekből az ajánlatokból.
2013.06.26. 16:06:57
Ha egy honlapnak vagy webáruháznak nincs mobil verziója, az a mobiltelefonról érkező látogatók nagy részét elveszíti, mint lehetséges ügyfelet
2012.12.18. 04:58:33
A bejegyzés célja, hogy segítsen a weboldal tulajdonosoknak elkerülni a Google büntetéseket, amennyiben a honlapkészítést követően maguk látnak neki az optimalizálásnak.
2012.09.13. 15:47:13
Információk arról, hogyan lehet a legegyszerűbben betartani a jogi előírásokat weboldalunkkal.
2011.11.16. 15:41:09
Tanácsok honlap tulajdonosok számára. Hogy ne fizessen olyan szolgáltatásért, aminek semmi haszna.
2011.05.29. 11:50:19
A weblapkészítő érdekei bizonyos szempontból sokszor ellentétesek a Google érdekeivel, így utóbbi, büntetésekkel igyekszik rászorítani előbbit a neki megfelelő magatartásra.
2011.05.02. 00:47:37
Feltűnt-e Önnek, hogy rengeteg, sőt szinte az összes honlap szövegezése egy kaptafára megy?
CMS vagy egyedi fejlesztés? Avagy a Joomla előnyei és hátrányai
2010.12.27. 09:37:04
A CMS (Content Management System) elterjedtsége különösen szembetűnő a hazai weblapkészítésben. A kifejezés jelentése magyarul: tartalomkezelő rendszer. Ez az összefoglaló elnevezése azoknak a programoknak, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználó, előre összeállított modulok, beépíthető kisebb programok százaiból válogatva - akár programozói tudás nélkül - készítsen honlapokat, webáruházakat. A legelterjedtebb CMS-ek a Joomla, a Drupal és az OScommerce. Sokan választják ezeket a rendszereket webáruházuk készíttetéséhez anélkül, hogy ismernék őket és tisztában lennének előnyeikkel, hátrányaikkal. Az ő, helyes döntésüket szeretnénk elősegíteni ezzel a cikkel. A továbbiakban a tartalomkezelő rendszerek használatával készített webáruházak előnyeit és hátrányait vesszük sorra az egyedi fejlesztésű webáruházakkal szemben. 

Kezdjük az előnyökkel:

1.) Az előre programozott jelleg miatt a webáruházkészítés során nem kell programozni. A webáruház készítőjének nem feltétlenül kell ismernie egyetlen programozási nyelvet sem, így nem merülnek fel a magas programozói bérek. Persze ez nem azt jelenti, hogy bárki el tudja magának készíteni. Ehhez is szakember kell, aki szintén megkéri az árát, de nem programozó, hanem például Joomla szakember, akinek az órabére általában jóval alacsonyabb. Az ilyen webáruház készíttetése tehát alapvetően olcsóbb kell, hogy legyen mint egy egyedi fejlesztésűé. Persze akciók esetén ez alól lehetnek kivételek. Mi például a nagyobb elégedettség miatt a saját fejlesztésű ABC (Avasweb Business Classic) webáruházat szoktuk akciózni, így egy-egy nagyobb akciónál előfordul, hogy ez olcsóbb mint a Joomla vagy az OScommerce. 

2.) A legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerek nyílt forráskódúak, így sokan vesznek részt a fejlesztésükben. Ennek köszönhetően sokféle beépülő modul áll rendelkezésre, így előfordul, hogy akár speciális igényekre is már kész megoldást lehet találni. Ezzel pedig nem csak pénzt, de időt is lehet spórolni. Ha tehát valami különleges programra van szükség a webáruház készítéshez, akkor érdemes még az elején utánanézni, hogy van e már valamelyik CMS-nek kész megoldása. 

3.) A legnépszerűbb tartalomkezelőkhöz rendszeresen jelennek meg új verziók, amelyek elsősorban biztonsági problémákat oldanak meg. Ezekre ingyenesen lehet frissíteni például a Joomla-nál. 

Most pedig lássuk a hátrányokat:

1.) Mivel sokféle igényt kell kielégíteniük, a tartalomkezelő rendszerek rengeteg fájlt, kódot, képet stb... tartalmaznak. Ez a nagymennyiségű adat mindenképpen tárolva kell, hogy legyen a szerveren, annak ellenére, hogy az elkészült webáruház csak egy töredékét használja. A többi fölöslegesen foglalja a helyet, és - ami ennél sokkal fontosabb - a fölösleges kódok lassítják az oldal betöltődését. Nem ritka, hogy az ilyen webáruházak kétszer-háromszor annyi idő alatt töltődnek be, mint például az általunk készített ABC webáruházak. (Kattintson a következő linkre, ha tudni akarja hogyan hasonlíthatja össze a legpontosabban a különböző webáruházak sebességét! http://www.avasweb.hu/weblap-sebessegmeres) Ez pedig ma már nem csak azért jelent hátrányt, mert a felhasználók nem szeretik a lassú oldalakat, hanem azért is, mert néhány hónapja a Google figyelembe veszi a weboldalak sebességét a találatok sorba rendezésénél. 

2.) A tartalomkezelőkkel készített weboldalaknak általában nehezebb, bonyolultabb, tehát időigényesebb a keresőoptimalizálása, mint egy hagyományos weboldalnak, ezért ha ilyen oldal optimalizálására kér árajánlatot egy erre szakosodott cégtől, akkor az valószínűleg magasabb lesz. 

3.) Mivel a tartalomkezelő rendszerek forráskódja könnyedén hozzáférhető bárki számára, így az internetes bűnözők is kedvükre tanulmányozhatják őket. Ez pedig biztonsági problémákat vet fel, mert könnyen ki tudják fürkészni gyenge pontjaikat, és támadást indítani ellenük. Ezért, vannak olyan internetes bűnözők, akik például külön Joomla-ra specializálódtak, és ennek biztonsági réseit használják ki, hogy bejussanak egy-egy szerverre, ahol aztán károkat okozhatnak. 

4.) Sokszor észrevehető az ilyen weboldalak esetében, hogy bizonyos funkciók nem működnek, ha valamelyik, kevésbé elterjedt böngészővel próbáljuk használni őket. Ez pedig komoly pénzekben mérhető károkat okoz a weboldal tulajdonosának. Tegyük fel, hogy Ön például egy webáruházat üzemeltet, amelyből - böngésző kompatibilitási problémák miatt - ki vannak zárva például az Opera felhasználók. Ez egy viszonylag alacsony piaci részesedésű böngésző: mindössze az internetezők körülbelül 3%-a használja. De ha Ön fáradságos munkával és/vagy jelentős kiadások árán elérte, hogy webáruházát havonta 20 000 ember látogassa, annak a 3%-a már 600. Ennyi potenciális vásárlót veszítene el, ha webáruháza nem lenne használható Opera böngészővel.. 


Ráadásul a böngészők fejlődnek, újabb és újabb verziók jelennek meg. Egy-egy komolyabb verzióváltás után (például amikor megjelent az Internet Explorer 8) pedig a meglévő weboldalakat sok esetben hozzá kell igazítani az új verzióhoz, hogy a már azt használók számára is tökéletesen jelenjen meg. Míg ez a kiigazítás egy egyedi készítésű weboldal esetében - a készítőjével kötött megállapodástól függően - napokon vagy akár órákon belül megtörténik, addig például egy Joomla weboldalnál a weblapkészítő tehetetlen mindaddig, amíg meg nem jelenik az a Joomla frissítés, ami már kompatibilis az új böngészővel. 

Összességében tehát az egyedi készítésű honlap vagy webáruház természetesen jobb megoldás, mint egy olyan, amelyik tartalomkezelő rendszert használ, de ha csak az utóbbira van pénzünk, még mindig sokkal előnyösebb készíttetni egy ilyet, mintha nem lenne semmilyen weboldalunk. A választott cég referenciái között azért érdemes megnézni, hogy csak CMS oldalakat készített- e eddig, vagy olyanokat is, amelyek komoly programozói munkát igényelnek. Ez utóbbi esetben ugyanis nagyobb az esély arra, hogy a később felmerülő problémákat és igényeket kezelni tudják.
© 2018 Avasweb Kft.

Általános Szerződési Feltételek >>
Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat >>

VÁLTÁS MOBIL VERZIÓRA